Sunday, June 15, 2014

Untuk Ibu

Assalamualaikum ibu,

ibu, ana rindu ibu sangat-sangat :'( .. Kenapa ibu tingalkan ana,. ana tringin sangat nak jumpe dengan ibu, hancur harapan ana tak dapat jumpe ibu, dulu ana nak  jumpe ayah, abg, dan yang lain pon tak dapat. Lepas nie siape pulak yang akan hancurkan harapan ana? memang ana akui yang ana redha kite berkenalan dan berborak hanya dalam telefon, tapi ana pujuk hati untuk bersabar, suatu hari nanti kita pasti akan berjumpa, tapi ini selamanya kita tak jumpa bu!! Hari-hari ana menangis sebab rindukan ibu,tringatkan ibu. Ana takut nak keluar bilik sebab mata ni da bengkak. Ana rase macam tak percaya yang ibu dah tak ada didunia ni, rase nak suh ibu hidup balik. walaupon kita tak pernah berjumpa, tapi ana rase rapat dengan ibu macam mak ana sendiri. Ana sayang ibu sangat-sangat. Ana nak kenalkan ibu pada mak ana pon tak sempat. Ana nak peluk ibu, cium ibu puas-puas. Ibu, nanti ana tulis lagi, sebak sangat ati ana.

Sayang ibu,.
muah kt pp ibu

Sunday, May 11, 2014

Temuduga..

Assalamualaikum..

Alhamdulillah minggu lepas mendapat sms daripada SPA yang menyatakan saya dijemput untuk menghadiri temuduga untuk jawatan yang telah saya mohon dan tunggu-tunggu. sebelum ini saya dipanggil temuduga untuk jawatan tersebut di Langkawi. tapi tidak kesampaian. saya lambat dimaklumkan tentang itu. kos tinggi untuk ke sana. Nasib baik pada kali ini di MELAKA sahaja. My parents pon tak bising, sebab dekat. kalau ditakdirkan saya kne pos negeri-negeri lain?? tabahlah dan kuatlah wahai hati. hehehee. doakan saya berjaya dalam temuduga ini dan seterusnya memikul tanggungjawab yang diberikan dengan baik dan semestinya halalantoib..sebenarnya berdebar-debar dan takut untuk menghadiri temuduga ini. excited pon ada sebab mesti kelakar bila dibayangkan diri ni hadir temuduga. sebelum-sebelum ini boleh tahanlah banyaknya pergi temuduga. semua temuduga yang pernah saya hadir enjoi-enjoi gitu.. saya melu-malu, tapi bila dah buka mulut semua perasaan malu hilang. takut jugak tersasul-sasul,. tetapi untuk SPA then gomen pulak tu, mesti mereka akan pilih yang tteerrbbaaiikkk...untuk persediaaan pula,isu-isu semasa kene tahu, kempen-kempen yang jabatan ini tengah lancarkan..dasar-dasar.. nama menteri gitu kene ingat..jwatan lagi..uiihh..nama agung pon cek tak ingat!! sijil-sijil saya dah siapkan, cuma resume saje belum.. semoga semuanya berjalan dengan lancar.. okelah, saja bersihkan sawang yang ade kat blog yang sudah lama tidak diupdate. tak ada masalah kawan..

#doakansayaberjayayakawankawan..

Saturday, April 20, 2013

Alhamdulillah

Assalamualaikum..

Almahdulillah sykur ke hadrat ilahi..saia masih benyawa lagi dan dapat mengupdate blog lama saia yang telah lama berkepuk-kepuk ini..pelbagai masalah, cabaran dan dugaan yang saia telah harungi sehingga kini.. mereka telah pergi meninggalkan saia. :'(.. saia redha dan mulai terima dengan ape yang berlau ini.. buat masa sekarang ini, saya masih menjalani latihan industri untuk semestar terakhir genap 3 tahun saia belajar di Kolej RISDA. saia menjalani latihan industri yang bermula pada 19.11.2012-03.05.2013 keseorngan..huhu..kawan sume praktikal jauh-jauh n berteman...i'm alone..!! tp tidak mengapalah.. saia berjaya melalui praktikl ini sorang-sorang until now!..alhamdulillah..


Saia cuba melalu perit getir hidup ini dengan ketenangan yang diberiNYA,alhamdulillah.. sesungguhnya sejak dahulu perkataan ini perlu saia sebutkan selalu atas setiap apa yang terjadi. sesungguhnya semua yang berlaku adalah untuk memberi pengalaman kepada diri ini. alhamdulillah.. sebenarnya saia ada kekeliruan dalam diri ini..saia selalu terpikir tujuan hidupku ini.. apa sebenarnye yang saia cari? tertnya-tanya..semua manusia ingin menjadi baik,ingin memperbaiki silap yang dahulu..ingin menjauhkan diri dari benda yang tidak elok.. 

Alhamdulillah saia masih boleh memikir baik buruknya ape yang saia buat dan mencuba untuk menghindari jahatnya sesuatu tersebut..tapi ada kalanya saia tidak berjaya melawannya. Allahuakbar..Allah maha besar..ku mohon pimpinkanlah saia kejalan yang benar, sesungguhnya saia makin takut dengan dunia sekang ini. peliharalah diriku ini,hati,nafsu dan jiwaku..:'(

KAU gembirakanlah orang disekeliling saia ini, beriklah mereka kebahagiaan, dan keberkatan Ya Allah..KAU berikanlah petunjuk dalam hidupku agar tiada kekeliruan dalam diri ini..sesungguhnya saia berharap dapat menjadi seorang yang berkeyakinan pada diri sendiri dan tabbarserta sabar daam hidup ini.aamiin..

*doakan saia berjaya dalam hidup dan tidak lupa pada kalian semua..wallahualam bisawab.


Sunday, July 8, 2012

hari ini..

Assalamualaikum..(masih termenung menembusi keybord netbook)

saia sebenarnye tak tahu hendah cakap macam mane, tadi kat tempat kerja saia menangis,serius saia sempat menitiskan air mata, waktu solat zohor tadi saia tidak dapat menahan kesedihan ini, baru rakaat pertama air mataku telah menitis, ya Allah bertapa lemahnya diriku ini, puas saia menahan air mata dan kesedihan dihadapan orang, tetapi.. akhirnya saia gagal. sayang, saia gagal !. saia buntu hendak buat apa lagi, saia tidak dapat membahagiakan si awak.. ibu menjadi penasihat saia.. ibu fahami saia..

" Ibu : ibu percaya ana dengan abang kuat"
 saia mengaminkan doa ibu.. saia harap macam itu bu, ibu dah naikkan semangat saia.. bila handphone bertukar tangan, dan saia bermesej dengan dia, tp lain jadinye..saia terimanya awak.. saia anggap inilah suatuu cabaran dan dugaan dalam hubungan kita. yang penting saia sayangkan awak sangat-sangat. saiaingat janji-janji kita.

 

* LuAhAn Ku *. Design By: SkinCorner